úterý 18. prosince 2007

Něco o čem bych já mohl napsat

Titulek napovídá všelicos. Jak jste si již všimli, tak zde uveřejněné texty nepocházejí z mé dílny, což mě mrzí a hodlám to brzy napravit. Proto také píšu tenhle text.

Co se mi poslední dobou malinko honí hlavou je maturita. Ne, že bych to hnal do extrémů, ale už se začínám i učit. Zde bych dal vysmátého smajlíka. Jsem trochu na pochybách, nevím zda se to sem hodí či nehodí. Skoro bych zapoměl na tu maturitu, kvůli smajlovi.
Takže si to shrnem a povíme co to maturita vlastně je.
Maturita je zkouška zakončující středoškolské vzdělání ve středoevropských zemích. Maturita přibližně odpovídá svoji náplní britské zkoušce A-level nebo německéde Abitur“. Ve Francii skládají zkoušku „le baccalauréat“, zkráceně „le bac“. Le bac, zní jako le bác ho a student je vyražen od zkoušky dospělosti. I když na druhou stranu slovo „maturita“ pochází z latinského slova maturitas (zralost), tak se mi zdá, že jsme jako hrušky, které čekají než je někdo utrhne. A když se žádný „trhač hrušek“ nenajde, hruška žalem spadne na zem, tím pádem se potluče a teprve hrušku zvedne člověk se zájmem o hrušku přezrálou, která obsahuje spousty cukru. Taková hruška se dá do sudu k ostatním hruškám, nechá se zkvasit, směs se vypálí a je z ní vynikající hruškovice. Nakonec mi dává smysl i francouzský výraz „le bac“ pro maturitu. Bác, hruška je na zemi, sebere se a je z ní chutný užitek.

Nový odstavec, zmatek v hlavě, závěry mi moc nejdou, tak mám strach, abych nenapsal nějakou
„haluz“. Od textů, které nejsou z mé dílny jsem se dostal k maturitě, smajlíkům i k hruškovici. Přirovnání ke švestce by bylo možná trefnější, ale na základní škole mi tloukli do hlavy, že se nedají sčítat jablka s hruškami, proto mě napadly asi ty hrušky (mám je asi víc zažité; zase bych sem šoupnul smajlíka, ale to nechám na vás, zda ho zde chcete nebo ne). Tudíž si to přeberte jak chcete a rozdělte si libovolně jablka, hrušky nebo „krdlátky“.